Slideshow

logo Fundusze Europejskie,Rzeczpospolita Polska,Śląskie.,Unia Europejskia

Kim jesteśmy?

Jak pomagamy?

Jak możesz pomóc?

TEATR GRODZKI W BRISTOLU

W dniach 10-13 września 2018 u naszych angielskich partnerów w Bristolu miał miejsce warsztat dla instruktorów teatralnych i wolontariuszy prezentujący zastosowanie sztuki lalkarskiej w działaniach na rzecz społecznej integracji. Na scenie acta community theatre (https://www.acta-bristol.com/) spotkało się szesnaście osób zaangażowanych na co dzień w różne projekty teatralne. Efektem ich wspólnych działań było stworzenie trzech etiud teatralnych z udziałem papierowych lalek: https://youtu.be/9YjoenSxqbI Finałowy pokaz obejrzeli pracownicy teatru i grupa seniorów.

Uczestnicy warsztatów bardzo wysoko ocenili przydatność pracy z lalką w przedsięwzięciach o charakterze integracyjnym. Ingrid Jones – wicedyrektor Teatru „acta”, która również brała udział w zajęciach, tak opisała swoją przygodę ze sztuką lalkarską:  

Bardzo cenna była dla mnie możliwość samodzielnego wykonania lalki – pracy manualnej. Zaskoczyło mnie, jak głęboko zżyłam się z tą papierową postacią i jak bardzo chciałam opowiedzieć jej historię innym. Bezpośrednio po warsztatach miałam okazję poprowadzić zajęcia lalkarskie z grupą czterdziestu imigrantek – kobiet w starszym wieku. To było znakomite doświadczenie – od razu wcielić w życie umiejętności, które zdobyłam podczas zajęć. Od początku wiedziałam, że nasze zwykłe metody działania nie sprawdziłyby się w pracy akurat z tą grupą. Ale sztuka lalkarska okazała się w tym przypadku fantastyczna!

 

Czterodniowe zajęcia prowadzone przez Marię Schejbal były okazją do przedstawienia celów i osiągnięć projektu pod nazwą „Stwórz lalkę – stwórz siebie. Teatr dla społecznej integracji”, realizowanego przez Teatr Grodzki od października 2017. 

 

Stwórz lalkę – stwórz siebie! Create a puppet – create yourself!
www.ccproject.art

 

 

Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (program ERASMUS+/Partnerstwa Strategiczne na rzecz Edukacji Dorosłych). Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

Przeglądaj inne posty:

Wróć do poprzedniej strony