GoldenLine GoldenLine
Menu

Slideshow

Kim jesteśmy?

Jak pomagamy?

Jak możesz pomóc?

WEŹ I MNIE POD UWAGĘ! (COUNT ME IN TOO!)

 Międzynarodowa konferencja „Nowe technologie w kształceniu”

DSC02303

Czy aplikacje mogą być przydatne w pracy instruktora? W jakim zakresie sztuczna inteligencja może wspierać doradcę zawodowego? Jak wykonać swoją własną aplikację na telefon? Te i inne nowości technologiczne przybliżą prelegenci z SGH, IBM oraz organizacji partnerskich projektu CMI2 (ww.cmi2.eu) z Szwecji, Danii, Austrii, Wielkiej Brytanii i Węgier, podczas Międzynarodowej Konferencji „Nowe Technologie w Kształceniu i Doradztwie Zawodowym” organizowanej przez TEATR GRODZKI, dnia 8 czerwca 2017 r. o godz. 10,00, w Inkubatorze Społecznej Przedsiębiorczości, na Placu Opatrzności Bożej 18 w Bielsku-Białej.

Program Konferencji »

Więcej informacji: jolanta@teatrgrodzki.pl, magdalena@teatrgrodzki.pl tel. (33) 497 56 55, 600-38-28-94, http://www.teatrgrodzki.pl/projekty/wez-i-mnie-pod-uwage/

Serdecznie zapraszamy!


 

DSC_0805

4 kwietnia 2017 r., przedstawicielki partnera projektu „Weź i mnie pod uwagę!” z Teatru Grodzkiego zostały zaproszone do przedstawienia projektu CMI2 (cmi2.eu) i jego flagowego produktu, generatora prostych aplikacji szkoleniowych dla osób z trudnościami w nauce, podczas seminarium EPALE w Warszawie. EPALE (e-Platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie; https://ec.europa.eu/epale/pl/) jest inicjatywą Dyrekcji Generalnej ds. Edukacji, Młodzieży, Sportu i Kultury Komisji Europejskiej. Jest to „wielojęzyczna, oparta na otwartym członkostwie społeczność dla nauczycieli, instruktorów, naukowców, pracowników naukowo-dydaktycznych, decydentów i każdego, kto zajmuje się zawodowo uczeniem dorosłych w Europie”.

Prezentacja na temat CMI2 została bardzo dobrze przyjęta i wzbudziła bardzo pozytywny oddźwięk. Oto, co powiedziała organizatorka w swoim liście z podziękowaniem: „Chciałabym jeszcze raz serdecznie podziękować za udział w Seminarium EPALE. Mają Panie wspaniały i niezwykle inspirujący projekt, który bardzo zainteresował uczestników spotkania. Opowiedziały Panie o nim z taka pasją, że wszyscy byli oczarowani. Absolutnie wszyscy o tym mówili. W ankiecie, którą przeprowadziliśmy po seminarium pojawiły się nawet dodatkowe komentarze (oprócz samych ocen na 5) „interesujący projekt i aplikacja”, „inspirujące”, „prosty, ale ciekawy pomysł wykorzystania technologii”.
Bardzo Paniom dziękujemy za współpracę. To była sama przyjemność.”

Zapraszamy również na stronę EPALE, gdzie opisane jest szczegółowo całe Seminarium (w tym komentarze uczestników)
https://ec.europa.eu/epale/pl/content/pierwsze-seminarium-epale-za-nami

 


 

17349577_1320018734745595_8999098088816661382_o

16 marca 2017, w siedzibie Teatru Grodzkiego przy ul. Sempołowskiej 13 w Bielsku-Białej, odbyło się bezpłatne seminarium warsztatowe związane z projektem Erasmus+ CMI2 („Weź i mnie pod uwagę!”). Organizatorki, Jolanta Kajmowicz-Sopicka i Magdalena Brzezińska, pokrótce przedstawiły genezę projektu i etap, na jakim obecnie się znajduje. Zapoznały uczestników z wybranymi aplikacjami stworzonymi przez partnerów oraz uzupełniającym je materiałem e-learningowym, a wreszcie przedstawiły nowatorski generator aplikacji instruktażowych na urządzenia mobilne dla osób z problemami w uczeniu się. W dalszej części seminarium, uczestnicy samodzielnie, z niewielką asystą instruktorek, stworzyli własne aplikacje. Powstało ich siedem, bardzo różnorodnych, od instrukcji zakładania uprzęży wspinaczkowej, do której twórcy podłożyli własny komentarz, nagrany w czasie szkolenia bezpośrednio w generatorze, poprzez trening lekowy, renowację drewnianych przedmiotów, aż po trening cierpliwości. Generator daje wielorakie możliwości!

Organizatorki serdecznie dziękują tym z Państwa, którzy skorzystali z ich zaproszenia i przekonali się, jak intuicyjny i użyteczny jest generator aplikacji. Jednocześnie już teraz zapraszają na konferencję oraz kolejne szkolenie w dniach 6-8 czerwca bieżącego roku. Szczegółowe informacje przekażemy Państwu w późniejszym terminie.

Wybrane zdjęcia z seminarium można obejrzeć na Facebooku:
https://www.facebook.com/CountMeIn2/posts/1320021528078649
lub Twitterze:
https://twitter.com/Count_Me_In_2/status/844961141063401472 


banerek_fb

Serdecznie zapraszamy na Seminarium EPALE „Nowe technologie w edukacji osób dorosłych”, promujące nowe sposoby uczenia się dorosłych w Europie. W ramach seminarium zostanie zaprezentowany nasz innowacyjny projekt „WEŹ I MNIE POD UWAGĘ!” (CMI2) www.cmi2.eu, wykorzystujący urządzenia mobilne do tworzenia prostych aplikacji instruktażowych.

Termin – 4 kwietnia 2017r., godz. 10,00
Miejsce – ul. Jana Pawła II 25, Warszawa

Więcej informacji: https://ec.europa.eu/epale/node/33737

Serdecznie zapraszamy!


aplikacja

Międzynarodowy projekt „Weź i mnie pod uwagę!” (CMI2) przynosi kolejne efekty w postaci coraz większej ilości nowoczesnych, „szytych na miarę” rozwiązań. Nasz generator prostych aplikacji instruktażowych staje się coraz bardziej funkcjonalny i intuicyjny. Powstają także tłumaczenia partnerskich aplikacji na języki narodowe. Najnowszą aplikacją stworzoną przez Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne „Teatr Grodzki” w języku polskim jest „Wykonanie książki”. Można się z nią zapoznać tutaj: https://www.cmi2.eu/pl/app_generator/app/54/ Aplikacja powstała w ścisłej współpracy z utworzonym przez Stowarzyszenie w grudniu 2004 roku Zakładem Introligatorsko-Drukarskim, który jest Zakładem Aktywności Zawodowej aktywizującym osoby niepełnosprawne. Zatrudnia on 40 osób niepełnosprawnych (w tym osoby niewidome i niedowidzące, osoby chorujące psychicznie oraz osoby z dysfunkcją ruchu), a także 16 pracowników kadry obsługowo-rehabilitacyjnej.

Aplikacja w pierwszym rzędzie przeznaczona jest dla pracowników tegoż zakładu, ale także dla pracowników innych zakładów introligatorsko-drukarskich, w tym dla osób dorosłych z niepełnosprawnością i trudnościami w uczeniu się. Użytkownik aplikacji będzie mógł samodzielnie wykonać i oprawić książkę (tzw. oprawa na spad), usprawnić motorykę małą, stać się bardziej samodzielny, nauczyć się konkretnego rzemiosła i zdobyć pożądane na rynku pracy niszowe umiejętności.

Już 16 marca, w siedzibie Teatru Grodzkiego, odbędzie się seminarium warsztatowe poświęcone generatorowi aplikacji, w czasie którego uczestnicy będą mogli samodzielnie stworzyć własną aplikację. Serdecznie zapraszamy do kontaktu i zapisów: jolanta@teatrgrodzki.pl lub magdalena@teatrgrodzki.pl


CMI2 e_shot 6 17_02_2017 PL

Partnerzy projektu „Weź i mnie pod uwagę” (CMI2) nieustannie ulepszają stworzony przez siebie generator prostych aplikacji instruktażowych dla osób z problemami w uczeniu się. Obecnie sześć krajów partnerskich pracuje także nad tłumaczeniami aplikacji oraz materiałów e-learningowych na języki narodowe.

Już w najbliższym czasie, w każdym z języków dostępnych będzie osiem aplikacji wybranych przez partnerów zgodnie z potrzebami ich instytucji i podopiecznych. Jedna z aplikacji wybranych przez Teatr Grodzki ułatwia na przykład osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się autobusem (https://www.cmi2.eu/pl/app_generator/app/173/), podczas gdy inna jest symulacją rozmowy kwalifikacyjnej (https://www.cmi2.eu/pl/app_generator/app/175/)

Zachęcamy do zapoznania się z naszym kolejnym, już szóstym, zwięzłym newsletterem, w którym znajdują się dodatkowe informacje na temat projektu.

Przypominamy także, iż trwają zapisy na związane z projektem, bezpłatne seminarium warsztatowe, które odbędzie się 16. marca w siedzibie Teatru Grodzkiego. Uprzejmie prosimy o zgłoszenia na adres: magdalena@teatrgrodzki.pl lub jolanta@teatrgrodzki.pl 

 


 

 

CMI2_5th E-shot 5_PLW tym miłym dniu, w którym dzieci wstają rano z wypiekami na twarzy, szukając w bucikach mikołajkowych prezentów, ja również mam dla Państwa upominek – najnowszy zwięzły newsletter projektu „Weź i mnie pod uwagę!” (CMI2)  

Znajdą w nim Państwo między innymi informacje na temat naszych najnowszych aplikacji, które – mamy nadzieję – również dla Państwa okażą się przydatne. Na przykład, Teatr Grodzki pracuje obecnie nad aplikacją dotyczącą własnoręcznego tworzenia oraz oprawiania książki.

Już w przyszłym tygodniu partnerzy projektu CMI2 spotkają się w pięknym, przedświątecznym Wiedniu, gdzie będą dyskutować na temat kolejnych etapów projektu; w tym zbliżających się szkoleń i konferencji, na które Państwo również będą serdecznie zaproszeni!  

Jeżeli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, gorąco zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Będziemy też wdzięczni za wszelkie informacje zwrotne!

Zapraszamy na naszą stronę:  https://www.cmi2.eu/pl/ oraz https://www.facebook.com/CountMeIn2/


 

TWOJA PAPIEROWA TORBA JEST GOTOWA!

 cmi2-torba

Sześciu partnerów projektu CMI2 – Weź i mnie pod uwagę, którzy nieustannie testują i ulepszają zbudowany przez siebie prototyp nowatorskiego generatora prostych aplikacji dla osób z trudnościami w uczeniu się, stworzyło już bank pierwszych siedmiu unikalnych aplikacji. Można się z nimi zapoznać tutaj: http://www.cmi2.eu/pl/apps/ Warto zajrzeć na tę stronę, by przekonać się, jak elastyczny jest generator i w jak niezwykłym stopniu można go wykorzystać do swoich potrzeb. Partnerzy polscy uznali na przykład, iż ich beneficjenci najbardziej skorzystają, jeśli instrukcjom towarzyszyć będą krótkie filmy instruktażowe: Making Paper Puppets. Partnerzy duńscy chcieli natomiast, aby ich podopieczni obsługujący kasę elektroniczną upewniali się, że wykonali wszystkie wymagane etapy każdego z zadań, zaznaczając pola wyboru: How to work the Cash Register. Partnerzy węgierscy, w swojej szczegółowej, przejrzyście opisanej i znakomicie zilustrowanej instrukcji wykonania papierowej torby (Paperbag), dodają natomiast swoim podopiecznym skrzydeł, pisząc: „Gratulacje! Twoja papierowa torba jest gotowa!”  

Prace nad kolejnymi aplikacjami są w toku! Już w niedalekiej przyszłości, zarejestrowani użytkownicy generatora będą także mogli w prosty sposób tworzyć własne „skrojone na miarę” aplikacje.


 

CMI2 e_shot 4 2_09_2016_pl

Po wakacjach, które partnerom projektu CMI2 upłynęły na wytężonej i bardzo owocnej pracy, zapraszam Państwa do zapoznania się z naszym, czwartym już, zwięzłym newsletterem.

Z pewnością będą Państwo pod wrażeniem tempa, w jakim rozwija się nasz projekt, a prototyp naszego produktu, generatora prostych aplikacji instruktażowych, wzbudzi Państwa zainteresowanie. Powstała już baza sześciu aplikacji dla osób z problemami w uczeniu się. Partnerzy projektu CMI2 pracują obecnie nad materiałami e-learningowymi dla trenerów (stanowiącymi uzupełnienie aplikacji) oraz nad kolejnymi propozycjami „mobilnych instrukcji” dla osób niepełnosprawnych.

Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Będziemy też bardzo wdzięczni za informacje zwrotne.

 


 

 
CMI2 e_shot 08_07_2016_polski

 

Pomimo słonecznego lata i sezonu urlopowego, nieprzerwanie trwają prace nad projektem „Weź i mnie pod uwagę!” (CMI2), w którym partnerzy z Polski (Teatr Grodzki), Danii (GAIA), Szwecji (Elderberry), Wielkiej Brytanii (eLearning Studios), Austrii (BEST) oraz Węgier (Symbiosis) wspólnie tworzą generator prostych aplikacji instruktażowych dla osób z trudnościami w uczeniu się.  

Pod koniec czerwca, w Coventry w Wielkiej Brytanii odbyło się już drugie, bardzo owocne spotkanie partnerów projektu. Obecnie najbardziej ożywione prace trwają nad rozbudową banku aplikacji (do końca sierpnia powstanie ich sześć), a także nad materiałami e-learningowymi stanowiącymi uzupełnienie tych aplikacji.

Teatr Grodzki oraz zespół projektu „Weź i mnie pod uwagę!” (CMI2) zapraszają do zapoznania się z naszym kolejnym zwięzłym newsletterem. Jeżeli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o naszym projekcie, gorąco zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Będziemy też wdzięczni za wszelkie informacje zwrotne pod adresem: jolanta@teatrgrodzki.pl.

Czytaj więcej »



Krok milowy w projekcie WEŹ I MNIE POD UWAGĘ! Teatr Grodzki opracował i nagrał dwie wersje językowe filmu „Jak zrobić lalkę z papieru” („Making Paper Puppets”), który stanowi podstawę do wykonania prostej aplikacji instruktażowej dla osób z problemami w uczeniu się. Zarówno wersja angielska, jak i polska, opatrzone są napisami.

Wykonywanie papierowych lalek stanowi część naszych artystycznych warsztatów teatralnych i lalkarskich. Warsztaty te mogą również stanowić element szkolenia zawodowego, ponieważ tworząc papierowe lalki, beneficjenci uzyskują pożądane umiejętności manualne, pewność siebie, techniki radzenia sobie z problemami, co wspiera ich niezależność. Aplikacja może również być wykorzystywana przez partnerów projektowych Teatru Grodzkiego (np. projekt MEDART), jako element wymiany dobrych praktyk.

Robiąc papierowe lalki, uczestnicy warsztatów (osoby z różnorodnymi trudnościami w uczeniu się, powyżej 18 roku życia), osiągną praktykę i doświadczenie w tworzeniu lalek z papieru. W konsekwencji, będą umieli wykonywać je sprawnie, bez pomocy instruktora. Da im to większą pewność siebie, niezależność i samodzielność. Będą także mogli wykorzystać nowo nabyte umiejętności do tworzenia własnych dzieł czy prowadzenia swoich warsztatów w przedszkolach czy szkołach. Wartością dodaną wykonania lalki z papieru, przy pomocy prostej aplikacji szkoleniowej, stanie się zwiększenie umiejętności informatycznych uczestnika szkolenia, a co za tym idzie – jego większa atrakcyjność dla potencjalnych pracodawców. Warsztaty można będzie również zaadaptować dla dowolnej grupy wiekowej, w tym dzieci i osób starszych.

https://youtu.be/gbFYQTQ0NpU

 


CMI2 e_shot 2 18_02_2016

 


 

Weź i mnie pod uwagę (CMI2) (BIULETYN NO. 1 Grudzień 2015)

CMI2 Biuletyn 8_12_2015_polski

 

CMI2 e_shot 10_12_2015_polskiDrogi Czytelniku, !
Zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym biuletynem Weź i mnie pod uwagę (Count Me In Too, CMI2). W biuletynie tym z przyjemnością przedstawimy Ci nasz projekt VET dla osób niepełnosprawnych prowadzony przez instytucje kulturalne oraz opowiemy Ci o tym, co udało nam się zrobić do tej pory!

Motywacją do stworzenia projektu było przekonanie, że wszyscy mieszkańcy Europy, a szczególnie ci, którzy znajdują się w niekorzystnym położeniu ze względu na niepełnosprawność czy indywidualne trudności w uczeniu się, powinni mieć równy dostęp do szkoleń i miejsc pracy.

Czytaj więcej >>

 


 

Czas realizacji: 01.09.2015 – 31.08.2017
Dofinansowanie: Unia Europejska, Program ERASMUS PLUS

Motywacją do stworzenia projektu WEŹ I MNIE POD UWAGĘ! (COUNT ME IN TOO!) było przekonanie, że wszyscy mieszkańcy Europy powinni mieć równy dostęp do szkoleń i miejsc pracy. W czasach kryzysu ekonomicznego, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebne są nowe metody lepszego wykorzystywania zasobów organizacji, rzeczowych i ludzkich, w tym osób znajdujących się w niekorzystnym położeniu ze względu na niepełnosprawność lub trudności w uczeniu się.

Od czasu, kiedy w 1993 roku sektor sztuki i kultury stał się niezależny dzięki Traktatowi z Maastricht, jego znaczenie i zasięg znacznie się zwiększyły. W kontekście europejskim z obszaru, który był trudny do sklasyfikowania, wyrósł na silnego i niezależnego członka rodziny; członka, którego zdanie jest szanowane. Poprzez promowanie wymiany, dialogu i wzajemnego zrozumienia sektor kultury i sztuki posiada obecnie silny wpływ na europejski poziom postępu, wzrost ekonomiczny i rozwój wykwalifikowanej siły roboczej. Ten nowy nacisk związany jest z przeniesieniem europejskiej siły roboczej do innych obszarów wraz z przekonaniem, jak wzrost i rozwój ekonomiczny można budować w społeczeństwie na kreatywnych i innowacyjnych gałęziach przemysłu. W tej perspektywie sektor kultury i sztuki stał się niezbędny do rozwoju nowych, kreatywnych i innowacyjnych obszarów wzrostu w Europie.

Projekt CMI2 jest potrzebny, ponieważ powstał z myślą o wzroście znaczenia sektora sztuki i kultury w gospodarce europejskiej i jest związany z włączeniem do niego ludzi znajdujących się w niekorzystnym położeniu ze względu na ich niepełnosprawność bądź trudności w uczeniu się. Współczesny europejski rynek pracy wymaga ciągłej aktualizacji wiedzy i umiejętności zawodowych, a według Unii Europejskiej uczenie się przez całe życie jest niezbędne. Z tego powodu niezwykle istotne stało się badanie i omawianie prób poprawy jakości szkoleń zawodowych dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, takich jak osoby cierpiące na autyzm, ADHD, zespół Aspergera i inne z trudnościami w uczeniu się.

W kontekście sektora kultury i sztuki badanie wykazuje, że dostęp do uczestniczenia lub pracy w instytucjach kulturalnych jest nierówny. Equality Challenge Unit z Wielkiej Brytanii twierdzi, że: „Uczniom «odbiegającym od normy» trudniej jest znaleźć staż w sektorze kultury i sztuki”. Staże i szkolenia zawodowe w tym sektorze uznawane są za istotne sposoby zdobywania doświadczenia w różnych dziedzinach i odgrywają zasadniczą rolę w procesie zatrudnienia.

Zapewnianie szkoleń zawodowych grupom zagrożonym wykluczeniem społecznym, poprzez sektor kultury i sztuki, jest obszarem niezbadanym w pełni w każdym kraju UE. W oparciu o analizę potrzeb i doświadczeń z poprzednich projektów i badań partnerzy COUNT ME IN TOO! chcą opracować te praktyki i na nowo zdefiniować edukację tych konkretnych grup, aby znaleźć im miejsce w świecie pracy. Ma to zastosowanie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Celem projektu jest opracowanie bardzo prostego narzędzia do tworzenia aplikacji, które umożliwi menedżerom, kierownikom, trenerom pracy i szkoleniowcom tworzenie prostych „aplikacji instruktażowych” dających pracownikom i stażystom z trudnościami w uczeniu się większą niezależność w pracy.

Narzędziu towarzyszyć będzie film instruktażowy i podręcznik.

Aplikacje będą pomagać osobom z trudnościami w uczeniu się i osobom niepełnosprawnym w wykonywaniu zadań związanych z pracą:

Wyjście do pracy – higiena i odpowiedni ubiór
Podstawy komunikacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem
Instrukcje stanowiska pracy np. obsługa zmywarki
Prace ręczne – tworzenie ozdób, dekoracji i elementów inscenizacji
Kompetencje społeczne, witanie gości czy klientów

Organizacje partnerskie z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Węgier i Polski przeprowadzą testy i opracują wskazówki dotyczące stosowania aplikacji w miejscu pracy.

Poprzez połączenie nowo zaprojektowanego narzędzia tworzenia aplikacji z już istniejącymi kursami zawodowymi oraz materiałami e-szkoleniowymi zwiększy się przydatność i dostępność szkoleń zawodowych w wielu kolejnych krajach UE. Materiały szkoleniowe oraz narzędzie tworzenia aplikacji będą dostępne w języku angielskim, polskim, duńskim, szwedzkim, węgierskim i niemieckim.

Rezultaty projektu:

  1. Generator aplikacji szkoleniowych na telefon czy komputer pozwalający instruktorom kursów zawodowych i pracodawcom na tworzenie prostych aplikacji instruktażowych dla osób niepełnosprawnych oraz z trudnościami w uczeniu się.
  2. Generator zostanie wykorzystany do stworzenia min. 8 aplikacji instruktażowych z zakresu higieny pracy, komunikacji, instrukcji stanowiskowych czy kompetencji społecznych.
  3. Zestaw informacji szkoleniowych i film instruktażowy wyjaśniające działanie generatora aplikacji.
  4. Pogłębiona analiza potrzeb i omówienie dobrych praktyk wraz z przykładami i tłumaczeniami na język angielski, niemiecki, duński, szwedzki, polski i węgierski.
  5. Publikacja z przykładami innowacyjnych metodologii.
  6. Adaptacja informatycznego kursu szkoleniowego z modułami na temat korzystania z generatora aplikacji.
  7. Współpraca pomiędzy sektorami edukacji, pracy oraz kultury i sztuki.
  8. Platforma internetowa dobrych praktyk.

 


 

Wróć do poprzedniej strony